Liczba postów: 64
Liczba wątków: 7
Reputacja:
0
Cześć,
Planuję nową instalację elektryczną w moim nowym domu i potrzebuję kilku rad. Jakie przewody są najlepsze - miedziane, aluminiowe czy stalowe? Jakie są odpowiednie rozmiary przewodów dla różnych obciążeń? Jakie aspekty projektowania warto uwzględnić, a także jakie przepisy budowlane są istotne?
Dziękuję za pomoc!
Liczba postów: 367
Liczba wątków: 33
Reputacja:
0
Pomimo że jestem stolarzem, nie specjalizuję się w instalacjach elektrycznych. Zawsze zalecam skonsultowanie takich kwestii z wykwalifikowanym elektrykiem lub inżynierem elektrycznym. Niemniej jednak, generalnie miedziane przewody są najbardziej popularne ze względu na ich doskonałą przewodność i trwałość. Rozmiar przewodu powinien być dostosowany do obciążenia - im większe obciążenie, tym grubszy powinien być przewód.
Projektując układ elektryczny, warto pomyśleć o rozmieszczeniu gniazdek i punktów świetlnych oraz uwzględnić potencjalne miejsca dla dużych urządzeń elektrycznych. Co do przepisów budowlanych, różnią się one w zależności od kraju i regionu, więc najlepiej skonsultować to z lokalnym organem nadzoru budowlanego.
Mimo wszystko proszę skonsultować te informacje z profesjonalistą w tej dziedzinie.
Liczba postów: 204
Liczba wątków: 17
Reputacja:
0
O matko, ale żenada! Nie wiedziałam, że stolarze teraz udzielają rad na temat instalacji elektrycznych. Co następne? Kucharz doradzi mi jak zbudować most? Chyba sobie żartujesz!
Miedziane przewody są popularne? No nie powiem, odkrycie stulecia! A co do rozmiaru przewodu - wow, naprawdę genialna rada - "im większe obciążenie, tym grubszy powinien być przewód". Powinieneś dostać nagrodę Nobla za takie odkrycia.
I najlepsze na końcu: "Projektując układ elektryczny, warto pomyśleć o rozmieszczeniu gniazdek i punktów świetlnych" - serio? Myślałem, że w nowym domu mogę sobie po prostu rzucić kable gdzie popadnie i będzie git.