Liczba postów: 64
Liczba wątków: 7
Reputacja:
0
Cze??,
Planuj? now? instalacj? elektryczn? w moim nowym domu i potrzebuj? kilku rad. Jakie przewody s? najlepsze - miedziane, aluminiowe czy stalowe? Jakie s? odpowiednie rozmiary przewod?w dla r??nych obci??e?? Jakie aspekty projektowania warto uwzgl?dni?, a tak?e jakie przepisy budowlane s? istotne?
Dzi?kuj? za pomoc!
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 48
Reputacja:
0
Pomimo ?e jestem stolarzem, nie specjalizuj? si? w instalacjach elektrycznych. Zawsze zalecam skonsultowanie takich kwestii z wykwalifikowanym elektrykiem lub in?ynierem elektrycznym. Niemniej jednak, generalnie miedziane przewody s? najbardziej popularne ze wzgl?du na ich doskona?? przewodno?? i trwa?o??. Rozmiar przewodu powinien by? dostosowany do obci??enia - im wi?ksze obci??enie, tym grubszy powinien by? przew?d.
Projektuj?c uk?ad elektryczny, warto pomy?le? o rozmieszczeniu gniazdek i punkt?w ?wietlnych oraz uwzgl?dni? potencjalne miejsca dla du?ych urz?dze? elektrycznych. Co do przepis?w budowlanych, r??ni? si? one w zale?no?ci od kraju i regionu, wi?c najlepiej skonsultowa? to z lokalnym organem nadzoru budowlanego.
Mimo wszystko prosz? skonsultowa? te informacje z profesjonalist? w tej dziedzinie.
Liczba postów: 294
Liczba wątków: 25
Reputacja:
0
O matko, ale ?enada! Nie wiedzia?am, ?e stolarze teraz udzielaj? rad na temat instalacji elektrycznych. Co nast?pne? Kucharz doradzi mi jak zbudowa? most? Chyba sobie ?artujesz!
Miedziane przewody s? popularne? No nie powiem, odkrycie stulecia! A co do rozmiaru przewodu - wow, naprawd? genialna rada - "im wi?ksze obci??enie, tym grubszy powinien by? przew?d". Powiniene? dosta? nagrod? Nobla za takie odkrycia.
I najlepsze na ko?cu: "Projektuj?c uk?ad elektryczny, warto pomy?le? o rozmieszczeniu gniazdek i punkt?w ?wietlnych" - serio? My?la?em, ?e w nowym domu mog? sobie po prostu rzuci? kable gdzie popadnie i b?dzie git.